Szeretettel köszöntelek a Gokart Klub oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz, ha szereted a száguldás élményét, szeretsz vezetni és buzog benned a versenyszellem. Ha belépsz a klubba, akkor hozzáférhetsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz és fórumozhatsz. Ahogy jólesik!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Gombos Karcsi
Gokart Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Gokart Klub oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz, ha szereted a száguldás élményét, szeretsz vezetni és buzog benned a versenyszellem. Ha belépsz a klubba, akkor hozzáférhetsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz és fórumozhatsz. Ahogy jólesik!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Gombos Karcsi
Gokart Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Gokart Klub oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz, ha szereted a száguldás élményét, szeretsz vezetni és buzog benned a versenyszellem. Ha belépsz a klubba, akkor hozzáférhetsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz és fórumozhatsz. Ahogy jólesik!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Gombos Karcsi
Gokart Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Gokart Klub oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz, ha szereted a száguldás élményét, szeretsz vezetni és buzog benned a versenyszellem. Ha belépsz a klubba, akkor hozzáférhetsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz és fórumozhatsz. Ahogy jólesik!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Gombos Karcsi
Gokart Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Egy amerikai fickó, Art Ingles építette az első Go Kartot, 1956-ban, Kaliforniában. Ahogy az első gép elkészült, és a hihetetlenül gyors világhódító útjára indult, azonnal meg is kezdődött az alkatrészek variálása is. A kezdeti lelkelkedés az 1960-as évekre kissé alább hagyott, és Go Kartok gyártásra csak bizonyos üzemek álltak rá. Nem sok vásárló engedhette meg magának a különleges, ám látszólag haszontalan kis járgányokat.
Megrendezték az első nem hivatalos világbajnokságot is 1961-ben, ahol a 100 cm3-es kategóriában az amerikai Bob Allen, a 200 cm3 géposztályban pedig az olasz G. Pernigotti szerezte meg a legjobbnak járó elismerést.
Európában már a '60-as évek elején megalakult a kartozás nemzetközi szervezete a CIK (La Commission Internationale de Kartink), amely a FIA egyik szakbizottsága lett. Ezzel a kartozást - legalábbis bizonyos területeken - formálisan is sportágnak ismerték el, egyenrangúnak más ágazatokkal.
Rengeteg féle és fajta Go Kart készült ebben az időben, új és újabb alkatrészek jelentek meg, a sport mégis megmaradt lelkes amatőrök versenyének. 1970-re alakult ki a ma is látható, modern go Kart design, azzal a különbséggel, hogy a motor még oldalt volt és nem a jármű hátlujában. Így jobban hűltek a motorok, és több hely volt a lábnak is. A Yamaha volt a legnépszerűbb gyártó cég.
Az 1980-as évekre a GoKartozás már nem csak hobbi volt, hanem valódi, saját szervezetekkel rendelkező sport. A World Kating Association (WKA) és az International Karting Federation (IKF) a Missisipitől keleti illetve nyugati irányban, szinte egyszerre jelentek meg. Ekkor alakultak ki a hivatalos versenypályák is, úgy mint az ovális pálya(ovális, aszfaltozott versenypálya), a gyorsasági futam, és az utcai versenyzés.
Azóta egyre többet hallunk a Go Kart versenyekről, versenyzőkről. Minden Forma 1 rajongó tudja, hogy sok híres F1 plóta is gyerekkori Go Kart élményeinek és sikereinek köszönheti Forma 1-es sikereit, példaként említhetnénk Kimi Raikkonnent, vagy Mark Hamiltont is.
Ma már a Go Kart népszerű és elismert technikai sport.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó bejegyzések:
Gokart és a biztonságos vezetés
Gokart pályák II. Szabadtéri pályák
Gokart pályatípusok I. Indoor pálya
Csajok Gokarton